alfie wroteMen ledarskapsmässigt har de lämnat ett jättehål bakom sig.
Helt klart är det så. När det går tungt behöver vissa spelare kliva fram. Junland och Rahimi bar huvudet högt och tryckte fram bröstet när de fick pucken. Nu behöver andra spelare kliva fram.
Jag var lite orolig för Olimb innan säsongen men så här dålig kunde jag inte drömma om att han skulle vara.
Näkyvä har en aldrig tidigare skådad förmåga att kladda sig till press från motståndarna. Han var på egen hand ansvarig för att LHC blev fast-checkade 10 gånger i går.
Högberg gör det OK men det är lite "kejsarens nya kläder" kring hans talang, tycker jag. Folk spinner på om att han har den där fantastiska uppsidan och kan bli hur bra som helst men jag har i stort sätt aldrig sett en riktigt (riktigt) bra insats från honom. Han är stor och stark vilket gör att han täcker bra men det ger snarare en hög lägstanivå än en hög högstanivå.
Jacob Johansson har mer hockey i sig och jag ser honom som given etta på sikt.
Vår nordamerikanska kedja är underbara att skåda. De krigar, tacklar, vinner puck, jagar hem, skapar chanser, skjuter på allt och förlägger ständigt spelet i motståndarnas zon. Tyckte det var roligt att se när Eldbrink försökte spela sin bästa kedja med Sylwander-Cehlin-Liljewall mot denna kedjan men blev helt tillbakatryckta. Dessförinnan och därefter dominerade nämnda röglekedjan istället mot vår sämsta (Bergfors-Olimb-Lilja).
Jag tyckte Eddie Larsson var ganska anonym på försäsongen men han är, som alfie säger, vår bästa back nu. Forsling behövs så sjukt mycket nu.
Gallo måste vara dålig på träning eller nåt för han är alltid bra i matcherna men får sällan tillräckligt med speltid.