Det är två matcher. Man SKA inte dra några slutsatser men likt förbannat är man orolig. Som någon sa - så tillbakatryckta som Cluben var i egen zon av HV(!!) har jag inte sett på länge. Överkonstruktivt arbete av backar aom inte klarar av att spela den typen av hockey. Skillen fanns inte för det helt enkelt. Ett "sarg ut" från Tangnes kunde ju varit på sin plats men det bedrövliga spelet i egen zon fortsatte ju fram till 7 min kvar av matchen. Och uppenbarligen får vi inte ut något av att ha Törna och Lilja bredvid toppspelarna. Ge mig två riktigt jävla bra linor som kan bära oss första 5-10 matcherna nu medan backarna får en chans att komma in i det här, tack! Line tre och fyra får jobba ner puckarna i offensiv. Line ett och två får ta vid där. För att spela sig in i offensiv zon via backar kan vi uppenbarligen inte.
A Karlsson - lite Junland över skridskoåkningen igår och jag Fattar inte varför han inte använder sin tyngd. NÅN måste ta vid det Rahimi lämnade efter sig.
Sylvegård - du ÄR en energispelare oavsett vad Tangnes försöker göra om dig till. Gör det du är här för att göra - tacklas!
Gallo - TACKLAS!
Ohlimb - inget förvånande, puckkär som få som vanligt
Näkyvä - kan vi få se ditt skott?
Högga - fett plus!
I övrigt tycker jag Bergfors försökte. Han slet och spelade tungt i offensiv zon, han försökte åtminstone..