Game Day och jag är absurt taggad!! Vette tusan om det inte måste bli en jäger till frukost för att lugna nerverna, för jag vet hur det kommer bli...
Med lite lätt ADHA-känningar i hela kroppen gör man ett tappert försök med frukostfilen. Sätter sig ner och tänker på vad ska jag tänka på nu och vips börjar man tänka på Niklas "han-som-såg-tsunamin-komma-men-inte-sprang-utan-satte-sig-på-stranden-och-öppnande-munnen" Lundgren. (killen bör för övrigt buas ut å det grövsta idag) Skeden slinker iväg ur handen och både fil och flingor hamnar på kaviarmackan som ligger bredvid. Sen kommer Kuben upp i tankarna och hans bästis Lärking i det s.k situationsrummet eller vad fan det heter. Två nävar i bordet och fil och flingor flyger över hela lägenheten. Kaviarmackan gör en volt i luften och likt den vore tränad av bästa Ham Shallam på att vräka sig snyggt i sarghörnen, kastar den sig framstupa och lägger sig uppochner på golvet. Där ligger den och bölar en stund innan jag tar upp den. Jag andas och tror att det är över men helt plötsligt kommer lotterinämnden upp i tankarna och årets djungelvrål bubblar upp ur strupen och kaviarmackan gör ytterligare ett Gyngedyk ner på golvet. Innan jag hinner ta upp den för andra gången, börjar jag tänka på just Gynge (ni vet han som bröt armen nere i sarghörnet tills domaren blåst av vårt anfall) och rätt var det är kommer jag på mig själv med att stå och stampa på den stackars kaviarmackan. Nej, måste ta en rackare nu.. Så var var vi.
Jo, idag vinner vi, helt övertygad! Shallam och hans jävla scoutgäng från den felstavade sjöstaden mitt i Zeus rövhål kommer inte vilja gå tillbaka ut på isen efter första pausen då 69% av smålandsflickorna pissat ner sig. Mest av alla Murphy så klart, sedan Hardt oavbrutet använt honom som frimärke hela perioden.
Sitter här och eldar upp mig själv än mer över att de heter Lakers och inte har en fiskjävel i emblemet, för så som de ligger och plaskar på isen, som vilken efterbliven guldfisk (därav den orangefärgen i emblemet) som helst, kan man ju inte annat än att bli skogstokig. Nej, nu sveper vi en jäger till, gör som Sture (wtf?), marscherar till Saaben, ställer oss på ståplats och ger Lundgren, Gynge och alla andra guldfiskar tinitus. Nu kör vi cluben!!!!!!!