Gött med en ny tråd. Ser att många tycker lika och så även jag.
Tama starter(trots tidigt 2-0 i första matchen). In med fjärde på första tek.
Hela tredje måste upp. Om Sörensen ska ha en sportkepa på andra sidan Atlanten så måste han äga isen på ett helt annat sätt här hemma. Lilja måste välja en rakare väg mot mål och aldrig sluta trampa. Åkningen är hans vapen, han måste använda det till max.
Tackla mer! Helt uppenbart att det störde Växjö enormt i de två första matcherna (och Hennesey i den senaste). Ultimata beviset kom i pausintervjun i match två på fråga till Hallam om hur de ska matcha LHC:s fysik. "Eh, vi vill att de ska spela så" , svarade han darrigt och såg ut som om han låg på en tortyrbänk och ba: "Äh, skönt. Känns inte...mpfh.."
Upp med den berömda kaxigheten. Vi måste älska läget mer än Växjö. Åker de i kvarten så blir det ordentligt minusresultat i föreningen och storrensning i truppen. Varje återstående sekund av den här serien vill jag se att alla LHC:are spelar som att det inte finns något roligare än att skicka ut regerande mästarna ur slutspelet. Oavsett ställning så ska det vara vi som vittrar blod. Leder vi med 3-1 i matcher och 3-0 inför sista perioden i Saaben ska det vara VI SOM VITTRAR BLOD!! :evil: Ingen jävel ska åka runt och vara rädd för att tappa en ledning.
Positivt:
De som i första hand måste vara bäst, har faktiskt varit bäst(undantaget Hardt). Rautio, Junland, Rahimi, Pajen, Sebbe, Little, Gordon. Man kan se det som sparkapital i Forsling, Billins, Karlsson, Dahlström, Roe, Rakhshani, Llija och Sören. Kommer de inte upp i nivå snart får det dock klassas som en besvikelse.
Publiken. Dålig siffra men mäktigt tryck i första kvarten! Imponerade bortafölje i Växjö i lördags! Underbar inramning till TV-sändningen igår. Rutan vibrerade stundtals.
Angående Martinsson så har han ju varit bra och igår fick han nästan ut Roe ensam genom att komma under skinnet på honom. Enligt mig så vinner Hallam coachkampen här. Vet inte om Tagnes är nöjd med hur kedjorna matchas mot varandra(jag är det inte) men annars verkar det som att Hallam helt eneklt är lite skickligare på att få in rätt gubbar. Man ser hur några av deras killar spelar 10-15 sekunders-byten för att få in rätt gubbar. Har hittills inte sett det från LHC.
Men Roe måste kontrollera sina aggressioner bättre. Sörensen också. Se och lär av Rahimi, säger jag.