Ja, jag befarar ett riktigt antiklimax på torsdag. Glest på läktarna och ett hyperdefensivt Växjö som stryper Clubens fart och utnyttjar kontringar och PPn. Sen blir det uppförsbacke.
Det är så jäkla viktigt att komma igång och få igång slutspelspulsen direkt. Skulle det se ut som i stycket ovan så känns risken överhängande att detta blir en sån där serie utan riktig nerv och känslan är matchserien behöver lite hets, känslor och "grit" för att LHC ska ha en chans. Blir det avslaget och grundseriekänsla över matcherna så är Växjös tråkhockey för effektiv.
Min dröm inför torsdag är att LHC lyckas låsa upp och klä av Växjös defensiv direkt och stänker in en 4-5 mål direkt och därmed även får hål på Nihlstorp så han börjar tvivla. Stefan Steen är ingen värdig ersättare så att knäcka Torpet blir en nyckel.
I övrigt hoppas jag på hård matchning av Tangnes mot deras två topplinor. Hade varit befriande att slippa Melinsyndromet och faktiskt sätta in Sebbe/Fogström och co samt Karlsson,Rahimi etc i defensiva zonstarter mot Roséns och Leinos linor och att på samma sätt ge Roe och Pajens linor offensiva tekningar med Forsling, Billins etc på isen. Utnyttja spelarnas styrkor till max helt enkelt!