Jag hoppas verkligen inte att någon av spelarna läser vårt (okej mitt) elaka dravvel men:
I Näkyvä/Bäckman-soppan anser jag precis som förut att vi borde skitit i Näkyvä. Han har inte bevisat NÅGONTING någonstans förutom en ynka säsong i Luleå där han hade sämre poängsnitt än Bäckman hade i SHL. Lägg därtill att Bäckman gjorde bra många fler poäng i AHL än Näkyvä. Tror också Bäckman var den svensk i AHL med bäst +/-, men det är ju sen gammalt en av hans paradgrenar.
I övrigt tycker jag faktiskt att de är varandras likheter. Långsamma, ofysiska och har tendenser till att vika ner sig när det går emot dem. Deras styrkor är väl att de mycket väl kan ligga på 30 gjorda poäng efter 52 omgångar. Nä, jag tycker vi borde ha skitit i Näkyvä som är en vandrande flopp-varning som jag helst ser någon annan klubb kastar bort pengarna på. Vilken som helst blir bra.
Det bör ju finnas två vågskålar där det står "Pris" och "Clubhjärta" på och i både hänseendena vinner Bäckman.
Plocka hem honom, skriv på ett 7-årskontrakt med medelmåttig lön, stoppa ett A på brsötet , ge honom en DVD full med samtliga LHC-mather under slutspelet 2015 och säg "Det här vill vi aldrig se igen, det spelar ingen roll att Mange drog ner dig i sitt fall."
Dt som talar emot mitt resonemang är att Emvall bevisat sig ha bra öga, jag får väl lita på det tills vidare.