Stolpskottet wroteNjaa, med tanke på att forwardssidan i J20 ser tämligen tunn ut skulle det vara vanskligt att gå in i säsongen med tretton forwards, varav en junior. Med tanke på höstens skadeläge kändes det som laget hade minst två ordinarie skadade mer eller mindre kontinuerligt.
Tycker tvärt om, just med tanke på att det är tunt på forwardssidan från juniorleden, att det känns spännande med inriktningen "ungt och lovande" på en breddvärvning som 13-14 forward.
För mig handlar det om att: A) Spara pengar. 30K+sociala blir nästan en halv mille per år. Mycket pengar på sista raden, som sagt. B) Visa att man bereder plats för egna produkter. Den 14:e platsen är ju knappast någon avgörande plats i bygget. Topp 6 är redan klar(Roe, Gordon, Little, Olimb, Olimb, NY), tredjekedjan är i princip klar(Pajen, Lilja, Sylvegård) och fjärdekedjan är tjock på både SHL-rutin och ungdomlig entusiasm(Fogen, Sebbe, Törna/Gallo). Var ser Emvall det springande behovet av att lägga en halv mille på att värva en till forward? Nog för att det är bra med bredd men juniorerna finns ju att tillgå och ska man täcka upp under en längre period så finns spelare i Västervik. Varför vill man göra värvningen redan nu?
Om jag var en ledande offensiv spelare i J20 skulle jag uppleva att Emvall stängde dörren till A-laget lite grann. Den här värvningen måste ju ges chansen om två forwards blir skadade, annars är det ju helt meningslöst. Så med andra ord krävs det tre skador på forwards för att en junior eller en spelare från Västervik ska ges en chans. Det sänder signaler som jag tycker rimmar illa med Emvalls vision.