Vad tror vi om Tim Stapleton som den sista pusselbiten till topp 6? Liten, absolut, men Roe har visat att oss att det inte spelar någon roll med rätt inställning och jag gillar framförallt att han kan spela vilken position som helst.
Stapleton is a speedster who can play any position up front. Has good hands and an accurate shot. Diminutive, but a tremendous skater.
Gordon, Roe, Little
Stapleton, Olimb, Olimb
Lilja, Pajen, Sylvegård
Törna, Sebbe, Gallo
Fogström
Jag vet inte med er, men när jag tänkte på dessa kedjor så hänger det lite saliv i mungipan helt klart. Tänker på hur man åker ner till Saaben en sen tisdagskväll efter en tråkig arbetsdag och ska se LHC möta tråkiga äckliga björnbajs-Luleå. Första bytet trampar Gordon, Roe och Little ut. Hög fart, hög press, tufft spel, Gordon smäller på osten (jag vet att det inte är möjligt, men tänk så härligt det vore att se), Luleå kippar efter andan. Vi slänger in Olimb x2 och Stapleton som skrinnar runt och inte låter Luleå nudda pucken. Luleå börjar nu bli frustrerade och irriterade. In kommer energi i form av Lilja, Sylvegård och Pajen som köttar omkring utan att direkt få fram några lägen men kör slut på ett redan slutkört Luleå. Sen slänger vi in 250kg ren adrenalin på isen i form av Törna, Sebbe och Gallo... 2-0 efter 16 minuter. Jag ser framför mig hur även en garanterat tråkig match kan bli kul med det här laget vi håller på att bygga! Jag är positiv 🙂