alfie wrote
De som har utgående kontrakt som ej nämns i artikeln är Jakobs, Rhett och Gallo.
- Gallo ska ha nytt kontrakt, basta!
- Rhett känns tveksamt. Snittade 1p/match i grundserien och har på så vis säkert höjt sitt marknadsvärde mot när han signade ifjol. Var samtidigt klappkass i slutspelet så är ytterst tveksam till förlängning här.
- Jakobs gjorde det bra utifrån förväntningarna men tycker inte hans spelstil passar in.
Rhett kan väl ändå varit hämmad av smällen han åkte på i match 1? Inget lyckat slutspel, men stundtals magisk i serien. Har ju inte haft problem att leverera i slutspel tidigare, så kan inte tänka mig att det var en inställningsfråga. Nej, tror han drog på sig skada av något slag och spelade trots att han inte var hundra... Nackdelen med Rhett är ju att det blir artist och han kommer först en bit in på säsongen, men där kan ju Jakobs fylla tomrummet så länge?
Tråkigt med Freddan, gilla honom skarpt men har dessvärre börjat få problem med ljumskarna. Har förståelse för att Emvall inte kanske vill chansa där, kan väl även vara så att man förstärker centerpositionen med Olimb och Pajen + Fogström hamnar ett steg ner i hierarkin. :o
Billins är väl ingen chock, som jag skrivit innan... vi kommer inte kunna matcha andras erbjudanden. Speciellt inte när klubbarna i Schweiz kommer springandes och viftar med sedelbuntarna!
Jakobs kan bli kvar alltså, klockrent i mitt tycke. Har varit över förväntan och killen förtjänar en ärlig chans någon gång i sin karriär.
Annars är det lite som väntat, lite förvånad bara att man släpper Blomberg? :roll: