Jag är inne på att Sörensen bör ta Hardts plats och att man ska köra jänkarlinan som första. Varför inte låta Gallo ta plats där uppe igen; jag tycker han har gjort det bra när han fått chansen. Så här hade jag formerat laget i kväll:
Rhett-Roe-Gordon
Sören-Pajen-Gallo
Lilja-Fogen-Jakobs
Törna-Freddan-Sebbe
Angående Pajens prestationer i år kan jag hålla med om att de varit under förväntan men jag tycker ändå man har sett glimtar av den gamle Pajen och jag misstänker att han kommer vara som allra bäst när det ska avgöras i vår.
Angående vårt PP så fattar jag fortfarande inte vad Junland gör där. Fan, jag älskar Junland och tycker han gör det mesta på isen riktigt riktigt bra. Han är en suverän representant för Cluben både på och utanför isen och jag hoppas han förlänger med fyra nya år. Men killen har inte i ett PP att göra så vida det inte är 5 mot 3. Hans styrka(offensivt) är när han får röra sig med puck och gå runt motståndaren men det händer alldeles för sällan. Varken passningarna eller skotten är tillräckligt snabba och precisa för att platsa i vårt PP. Han ska stå för rutin och trygghet på isen men jag tycker alltid att det är han som har svårast att hantera när motståndarna pressar och stressar i PP.
Färjestad måste vi slå för att visa att "nya" LHC är på rätt väg. FBK har visserligen storsatsat men det är med ett gammalt tänk (lite som gamla LHC) med puckskickliga men mindre intensiva stjärnor som Ryno, Micke Muffins och Milan Gulas. Fancy stats visar att FBK ligger högre än de borde och känslan är att de inte räcker till mot de snabbare lagen. Hoppas LHC kan ösa som fan dessa två matcher och visa att en ny era är här.