100%:
Jag är helt enig med dig! Visst fan har jag inget emot att damfotbollen blir bättre här i stan (eller någon annan idrott, för den delen), men jag tycker inte att det är LHC:s ansvar.
Och Cio, det handlar inte om att kvinnor inte ska få idrotta. Varken i det här fallet eller allmänt. Det handlar om att dom tar upp onödig tid och onödiga resurser, resurser som vi skulle kunna lägga på.. tjaaa.. hockeyföreningen? SM-guld? Skapa nya talanger?
Nej, istället ska vi se till att vi får en ny idrott i stan - en dom ingen följer och ingen egentligen bryr sig om. Herrfotboll hade jag köpt, för där finns intresset - och det hade kunnat ge LHC något. Ã…terigen, det är inte så att jag tycker damerna bar ska stå vid spisen, dom ska få idrotta, men jag gillar inte att LHC ser till att satsa på annat, som dessutom inte bringar intresse och ger oss någonting! Så enkelt är det.
Förresten: hur många av dom som jublade i högan sky och klappade händerna som bara faan när slutresultatet från cupen kom har NÃ…GON GÃ…NG vart och sett på damfotboll/LFC? Eftersom dom nu blev så jävla glada så måste dom ju ha ett intresse, men dom är ju inte på matcherna. Hittar dom inte till Folkungavallen?