Heldragna wrotepjaer wroteDet fotbollen Linköping skulle behöva är ett sammarbete!
Nu finns det två "ok" lag i form av lff & kenty samt ett rätt kass lag- derby.
Om dessa tre på något sätt skulle kunna sammarbeta, kanske med hjälp av lhc/lfc, skulle det troligtvis inte ta allt för många år innan vi har ett linköpingslag i de högre serierna.
O då ska LHC börja dela med sig av sina sponsorpengar!?!? Nae jag tycker att det är bra som det är , låt fotbollen va nån annanstans!!
Det har jag aldrig sagt.
Men för oss som är intresserade av både hockey och fotboll, ja det finns faktiskt sånna här i stan, ser gärna ett fotbollslag i någon av de högsta serierna.
Ett gemensamt varumärke så som dif har tror jag skulle stärka både hockey- och fotbollssektionen på alla plan. Även ekonomiskt.
Jag är inte helt insatt i hur mycket pengar lfc tar/tillför. Men det går hur som helst inte att jämnföra damfotboll med herrfotboll. Det finns ett mycket större intresse för herrfotboll än vad det gör för damerna. Detta medför då större publik- och sponsorintäkter vilket i slutändan ger mer pengar åt lhc. Om de nu skulle välja att satsa på herrfoboll och att det går bra.
Självklart ska inte fotbollssektionen isf vara något som bara tar och tar pengar hela tiden och även inte ta bort fokus från ishockeyn.
Jag tror inte detta skulle inträffa om man gjorde ett riktigt försök att få ett etablerat herrfotbollslag.