@[raderad]
Visst har vi haft det svårt mot de bättre lagen. Men jag tycker faktiskt att vi har spelat ganska dåligt dessa matcher 😛 Undantaget SAIK där det såg bättre ut. Det ska bli jävligt spännande att följa upp din teori och se om vi faktiskt har svårt mot de bättre lagen eller om det vi har sett helt enkelt är resultatet av ett par taffliga insatser 🙂
Edit:
Efter en hel försäsong och 12 spelade grundserieomgångar vet jag inte om jag köper resonemanget att vi har offrat spets för bättre bredd. Skulle hellre vända på resonemanget och säga att vi har spetsat till vår bredd, utan att offra spets. Vad tycker ni själva?
Förra året vs. detta år
Little - Sjögren - Hardt vs. Little - Pajen - Hardt : Något svagare
Flix - Taffe - Vrana vs. Gordon - Roe - Rakshani : Starkare
Salle - Almtorp - Sundh vs. Lilja - Fogström - Sörensen : Mycket starkare
Tack vare den nya tredjekedjan är laget starkare offensivt. Självklart saknas Sjögren men Pajen är ingen dålig ersättare och fungerar bra i denna lina. Hela jänkarlinan har överraskat positivt på mig. Framförallt Roe som är helt briljant! Det bästa är att alla dessa har väldigt hög compete level (eller hur man ska uttrycka det). Det finns inga Taffes som glider omkring och lägger snygga flippmackor. Rakhshanis skada har givetvis stor inverkan på denna kedja men de tuggar på bra ändå.