Vi är stundtals riktigt svaga i egen zon och känslan är att det beror på iver. Ta Brynäs 2-2 mål där 3(!!) spelare slänger sig fram mot skytten för att täcka skott (vilken man ju lyckas med) men lämnar Rödin helt ensam med Högga. Tycker mig ha sett den här tendensen ett antal matcher nu där alla jagar puck och slänger sig framför skytten. Har offensiv spelare lite kyla så finns det ju stora hål i anfalsszon som de kan utnyttja.
Blomberg funkar fint i 3e tycker jag och gör ett fint jobb i bägge delarna av banan. Känns rimligt att han kliver in i tredje nästa år och Sörensen/Lilja åker upp ett snäpp i hierarkin.
Lilja har mer i sig än vad han fått ut än så länge. Tror vi får se en Westerholmsk utveckling på honom där det är läroår iår för att sedan ta det stora klivet nästa säsong. 15-20 pinnar borde han kunna skrapa ihop dock.
Snacka om att Fogström är ett lyft jämfört med Almtorp. Bra i bägge ändarna.
2a ser vass ut offensivt och verkar ha hittat lite kemi. Några riktigt fina anfall med genomskärare och bra sammlad forcheck. Detta kommer bli vår ledande lina det är jag helt övertygad om.
Skönt med 2 pinnar. Vi är med där uppe och har fått en helt ok start på säsongen. Kan vi ta 3 pinnar mot HV på lördag så har vi ordentligt med arbetsro i truppen.