Spännande! Laget är alltså helt skadefritt till morgondagens match. Enligt Correns intervju med Tangnes kommer Gabriel Carlsson att lämnas hemma och fjärdekedjan kommer att rulla runt på fyra spelare: Sebbe, Freddan, Törnqvist och Blomman. Enligt träningen formeras övriga kedjor som väntat:
Little - Pajen - Hardt
Rakhshani - Roe - Gordon
Sörensen - Fogström - Lilja
Sebbe - Andersson - Törnqvist - Blomman
Tredjelinan har spelat skitbra hittills och verkar ha precis den potentialen vi hoppats på. Fortsätt så! Mer att önska finns av de två tänkta topplinorna som såklart kan ursäkta sig då de inte haft några centrar. Nu ser det ut precis som det ska. Gissar att det kan dröja ett tag innan kedja ett och två spelat ihop sig men nu är i vilket fall alla pusselbitar på rätt plats.
Nu hoppas jag att Tangnes och övriga tränartrion tar chansen att spela ihop lite bättre komponerade backpar. I det nuvarande backparet Forsling - Billins är det Forsling som får stå för det stabila backarbetet, puckvinnande i sarghörn etc. Det ska inte behöva vara hans roll. Hoppas de kör typ som jag skrev för någon dag sedan:
Junland - Rahimi
Karlsson - Forsling
Dahlström - Billins
Hansson
Förutom att vinna matchen tycker jag att två saker är extra viktiga att fokusera på:
- Defensiven! Spela tight, enkelt (Rahimi) och släpp inte till något i onödan.
- Aggressiviteten/viljan/kämpaglöden. Det som ska vara LHC:s signum i år har vi inte sett sedan försäsongen.
Gör man de här sakerna bra så skiter jag i hur resten ser ut. Det kommer. Lyckas man med ovanstående så har man god chans att vinna matchen!