Genrepet inför SHL-premiären mot Djurgården nästa vecka. Måste erkänna att jag tar lätt på den resultatmässiga utgången av den här matchen. Pajen, Roe, Junland, Anton Karlsson och förmodligen Rakhshani vilar pga diverse skadekänningar. Fem stycken nyckelpjäser går inte att snacka bort. Jag förväntar mig dock det hårda jobbet som gett oss så fina resultat under övriga träningsmatcher och CHL. Och det är klart att det aldrig är kul att få stryk av HV, även om det bara är en träningsmatch.
Jag hoppas att Högberg får stå i premiären mot DIF och därför jag hoppas att han får stå även idag.
Så här hade jag ställt upp:
Högberg
Billins - Forsling
Rahimi - Hansson
Dahlström - Carlsson
Junis
Little - Sebbe - Hardt
Gordon - Anderson - Blomberg
Lilja - Fogström - Sörensen
Gallo - Rondahl - Törnqvist
Nu märks det att truppen är ganska tunn, framförallt på backsidan. Som tur är verkar ungdomsverksamheten spotta fram talanger. Hela fjärdekedjan är i princip en J20-kedja som jag tror kommer fungera galant. Hoppas att det är något i stil med detta de kommer ställa upp ikväll. Jag är nyfiken på Vilmos Gallo som för övrigt har ett riktigt ballt namn!
Ställer vi upp som ovanstående ger det oss en backuppställning med en snittålder på 21,14 år. Häftigt. De äldsta backarna är gammelgubbarna Billins (26) och Rahimi (28). Rahimi är i sin tur 14 år yngre än Mange Johansson som precis lagt skridskorna på hyllan.
HV saknar Eric Christensen.
Ses i Stånkan!