Lukkinen wroteNågot jag aldrig kan vara nöjd med i det här läget är att vår insats över tre matcher är rätt mycket sämre än vad BIF mäktade med mot SKANK över fyra matcher. Nu har vi en sista match på oss att stå för en bättre finalserie mot SKANK än slutspelets särklassigt sämsta lag mäktade med.
Håller med. Första matchen var sådär, men ändå inte dålig. Andra matchen är ren och skär bortbjudning till SAIK, där och då förlorar vi matchserien, för ett värdigt final lag och tänkbara mästare uppträder inte så på isen. Där visar vi oss ovärdiga den där guldmedaljen iår och det är där som vi alla kommer minnas efter säsongen, tyvärr. Matchen som var igår var så jag hade förväntat mig att alla matcher skulle se ut. Dvs som mot HV, kamp till sista droppen och uddamålsvinster/förluster och en hel del sudden... Den matchen gjorde vi helt okej men vi föll ändå på individuella misstag, men vi hade ändå en rejäl chans. Men ja, det är den andra matchen framförallt som jag känner gör att vi faktiskt inte gör oss förtjänta av att gå till final iår. Så uppträder inte ett värdigt mästarlag, går ej att komma ifrån.
Ska väl säga att jag ändå inte gett upp helt denna matchserie än, fast jag uttrycker mig lite så för att skydda hjärtat lite... Men man ska aldrig tappa hoppet! Fast det känns till 99% kört för 4 raka har jag väldigt svårt att se att vi tar. Om nu inte Taffe vaknar till rejält efter sågningen i media kring honom senaste tiden och vinner matcher åt oss. Jag tror scenariot blir att vi vinner på fredag och åker ut på söndag i Skellefteå. Men man hoppas ju givetvis på två raka och chans på att kriga fram en sjunde avgörande i ett kokande hett SAAB arena. Men ja, det känns mindre troligt tyvärr...