Jag känner givetvis av mitt egna storhetsvansinne och klappar mig självt på axeln över det jag sa på förhand, så fort jag kommer tillbaks till Sverige så vänder vi denna serie! Laget måste givetvis saknat mitt stöd och inte kunnat spela ut dessförinnan. 🙂
Skämt åsido. Jag har en fortsatt positiv känsla i magen inför ikväll och då brukar det bli vinst. Det blir JÄVLIGT tufft ikväll i ett kokande Kinnarps arena. LHC måste gå ut med känslan att de har allt att vinna och inte spela med någon knut i magen å känna trycket/pressen som HV fansen å spelarna på andra sidan kommer försöka allt för att psyka... Även ge FAN i Jämtin, låt honom hålla på med sitt clowneri och låt oss fokusera på att göra mål i PP över hans idiot utvisningar och vinna serien, det är så man "ger igen" på honom och kör ned hans tugg för ett par år sedan att han lämnade LHC för att "fylla på sitt prisskåp". Så till Rahimi främst; fokusera på det du är bra på, inte att stå och bråka med Jämtin i var och vartannat byte som är precis det HV så uppenbart vill att du ska göra och då tappa fokus på försvarsspelet vilket skapat chanser och yta åt dom.
Nyckeln ligger som vanligt på att vår bredd ska slå HV's. Det är som jag alltid ha sagt i slutspelstider, ett mästerlag vinner på BREDD, att tredje och fjärdekedjorna chippar in då spetskedjorna oftast brukar ta ut varandra i lagen och får den mesta av fokusen. Hittills har det ju varit lite så, Taffe och Mickflix har inte alls varit lika dominanta medans spelare som Vrana, Salle, McD & Sundh har klivit fram. Jag känner lite ångest kring att man måste återgå till verkligheten ikväll & nattjobbet efter 3 veckor semester så blir nog att ta bussen ikväll så jag kan se så mycket som möjligt av matchen... På så vis är jag glad att matcherna börjar 18:30 ist för 19 för då kanske matchen är klar innan kl 21 så man inte behöver läsa om det i efterhand... Nae, vi SKA avgöra ikväll! Vill INTE ha en sjunde avgörande (som jag iofs tippade på förhand att det skulle bli att vi vinner i, men mina nerver klarar fan inte det... Jag har gärna fel denna gång så vi avgör redan ikväll!). GO BLUE!!!
P.S Luleå får gärna ta tag i sig nu också så lottningen känns mer dräglig till semifinalen, för dit ska vi! Men Skellefteå slipper jag gärna tills finalen, dit ska vi också! Har på känn att detta år är vårat. Skulle vara det perfekta avslutet för Mange, det unnar jag honom mer än något! Men nu går jag händelserna i förväg, vi börjar med att slå ut äckel HV ikväll så tar vi det från där. 🙂