En möjlig tanke som Corren har i bakhuvet med artiklarna kan ju vara att läser man HV-artikeln ska man bli förbannad och skrika högre idag. Läser man LHC-artikeln ska man bli förbannad över uppslutningen och själv pallra sig ner till matchen. Men i tider då pubiktappet är ett faktum är jag tveksam till om det är rätt väg att gå. Förstår att ni som känner Niclas har en helt annan bild av honom och jag tvivlar inte en sekund på ert ord om hans inställning. Men man får inte glömma bort vad en slentrianläsare på corren kan få för uppfattning av en sån artikel. Jävligt viktigt att inte allt kring LHC-publiken hamnar i en negativ spiral och det blir en snöbollseffekt av det. Chansen att publiken skall hitta tillbaka ökar inte när det hela tiden över allt från alla led (LHC, spelare, corren, WL, jag själv) klankas ner på publiken och siffran.
Med det sagt så hoppas jag dock att artikeln med HV kan fungera som tändvätska under förmiddagen och lunchen åt de som ännu inte köpt biljetter! Ska bli riktigt fint att få sjunga fram laget i en välfylld saab med taggade spelare, ledare och publik! Vi ses i en bar nära dig.
Btw, enligt onlinebokningen så är det omöjligt mer än 500 biljetter kvar nu. Inte ens det. Så blir det inte över 8000 ikväll så har LHC allvarliga problem med bokningssystemen. Mycket hänger väl på hur många ståplatsbiljetter som är sålda iofs. Någon med insikt som vill dela med sig där?
5-2 till cluben. En rejäl islossning väntar!