Jacko wroteHar en kusin som är bosatt i Skellefteå och reagerade kraftigt på detta, ett hån mot SKANK... Jag kan inte låta bli att skratta, samtidigt som att det indirekt är ett hån mot Växjö själva som är så plastiga att de inte ens har egna ramsor...
https://twitter.com/sjobergh/status/591378104267997184" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, helt rätt! Skellefteå har visat noll ödmjukhet rätt igenom säsongen. "Det är inte de som är bra, det är vi som gör en dålig match." och "Vi bjuder på ett par misstag och får betala dyrt för dem, de behöver inte jobba sig till målen. I övrigt är det vi som har matchen rätt igenom bortsett från målen". Toppat med "Vi vill spela en offensiv ishockey där vi håller pucken. Det utvecklar svensk ishockey" följt av mängder med dumppuckar i den här finalserien.
Ne fy fan, jag önskar dem inget gott i världen! Det har de redan fått flera år nu... Satan vilken lång lista jag har på irritationsmoment hos det laget, här är några:
-Aho som som ser ut som en jävla kanin på E. Helt jävla otroligt hur man kan lyckas få det att framstå som att man åker förbi sig själv gång på gång. Det är fysiskt omöjligt men han lyckas ta mig fan! Trampar och trampar och trampar och pucken var visst 2 m bakom. Äh, ja trampar lite till. Det är vad Wallson har sagt åt mig att göra.
-Svensson som har en sån satans böj i plockarmen att varenda jävla räddning han gör ser ut som en reklamfilm till nästa års åkattraktion på Liseberg.
-Eller Lasse Johansson som i Nyströms pod lyfter fram att det viktigaste med ishockeyn framöver är att vi får bort alla spelförstörande moment och alla hemska tacklingar och fulknep för att sedan kunna premiera fartfylld ishockey. Va fan, kan du inte bara starta ett skridskolag istället? Sätta Sverige på kartan i OS 2018!
-Och dessa jälva 6 man på plan. Det är nått med siffran 6. 6 fingrar, 6 Marklund på 7 randompersoner. Skönt att de åkte dit för det igår!
-Avslutningsvis "Skälläftä kraft är ett kommunägt bolag som drivs i egen regi. Vi i kommunen ansvarar inte över vinsten, skälläftä kraft investerar i det de anser är viktigt för dem" och "Vi får inget stöd från kommunen, skälläftä kraft är ett separat bolag. Det är inga skattepengar vi får". Vilka jävla idioter. Vem fan äger ett bolag utan att bry sig om vinsten? Varför finns kommunala bolag om det inte ligger ett egenintresse i att dra in lite extra cash till statyer i åtvidabergsrondellen etc?
Bitter? En smula. Skadeglad över att de torska? Som jag är...
-Fan, en till. Mar får en deja vu-känsla när man ser deras matchställ och deras logga. Lämnar det så... Skapa gärna en tråd den som vill om SAIK. Jag kommer gå från Erfaren till Rutinerad på en kvart!
Over and out!