Jag gillar Bäckman som spelare. Han lyckas normalt trots att han är rätt smalt byggd få defensiven att funka bra. Enligt eliteprospects är han 188 cm och väger 80 kg. Som jämförelse väger Hultström 82 kg och är då "bara" 180 cm.
Men, det är ju rätt tydligt att något är fysiskt fel på #5 i dagsläget. Alla kunde se att varje byte som #5 och #7 hade i förra matchen var en katastrof och ändå bara rullade man på i byte efter byte tills det blev mål i baken. Bäckman har fått en hel del skit här, men jag tycker felet ligger i coachningen där man bara fortsatte att spela en skadad Bäckman som inte lyckades med något istället för att sätta in #2 som gjort det fantastiskt bra än så länge.
Jag förutsätter som alla(?) andra att #2 ersätter #5 tills vidare.
Sen är jag väldigt tveksam till att sätta ihop #11, #13, och #20 igen som det stod i corren. Det kommer att göra förstakedjan ännu svagare i egen zon. Ikväll kommer ju dessutom HV ha sista bytet vilket gör att de kan matcha vilka spelare de vill mot denna kedja. Känns som om det kan bli katastrofalt dåligt.
Men, jag tror ändå på vinst ikväll! För första gången ligger favoritskapet hos HV och Melins lag brukar spela som bäst när de är nederlagstippade :lol: