Två saker stör mig något oerhört idag:
- HV behövde inte ens vara bra, för det var de inte
- Våra "krigare" visar med all önskad tydlighet att de inte är beredda att göra vad som krävs för att vinna
Så länge ingen back går sönder vill jag inte se Bäckman få en enda sekund speltid mer det här slutspelet. Han kan få frälsa Dallas istället. Tyvärr har vi ingen som kan ta Taffes plats, annars hade jag gladeligen skickat honom åt helvete också. Snacka om att vara själva definitionen av att vika ner sig. Är det en tillfällighet att hans formation står för ca 2/3 icingpuckar vi lägger? Sedan får han, den starkt lysande stjärnan, torska teket i egen zon och en lång vånda väntar tills vi mot all förmodan får ut pucken eller mer troligt släpper in ett mål. Att ha honom på isen i egen zon är värre än att lira BP. Då är iaf alla med på vad som ska göras. Med honom på isen förväntar sig övriga fyra att han ska göra sitt jobb, vilket han förstås är för fin för att göra, och resultatet är enorma hål i försvaret och att hans gubbe med största sannolikhet hänger en strut. Han har varit fullständigt oduglig på egen planhalva hela säsongen. Nu när han "krigar" för ett 300k-kontrakt är han lika usel över hela banan. Kämpa...
Edit
Vår klart bästa offensiva spelare idag, Vrána, får långt ifrån den istid han förtjänar. Melin har verkligen NOLL fingertoppskänsla som matchcoach. Och Hävelid som backcoach? Om jag ser honom matcha Mange (som i sig är helt OK) med Bäckman en gång till finns det all anledning att anklaga honom för högförräderi. #7 och #5 är ICKE KOMPATIBLA! Ska det vara så in i helvete svårt att inse?!