Gillar verkligen inte att typ allt och alla tror att LHC tar det. Jag menar, HV låg före LHC efter 54 av 55 omgångar och den där hemmafördelen som ska vara så viktig har ingen större betydelse förrän i en match 7 som kanske inte ens blir av. Alla här inne vet ju att brist på ödmjukhet och övertro på sig själva är en stor faktor til Clubens jojo-prestationer de senaste åren så jag gillar inte att alla "experter" tippar LHC.
Det vilar ett tungt ansvar på lagets ledare och pådrivare att se till att samtliga spelare ger 100% i varje byte, varje närkamp och varje skridskoskär och inte tummar på det en enda sekund för att man anses vara ett bättre lag än HV. Då kommer det skita sig. Jag vill se att det brinner i ögonen på Junland, Mange, Rahimi, McDonell, Sjögren mfl ikväll. Då kommer förhoppningsvis Vrana, Taffe, Mickan, Little mfl som inte har samma fallenhet för det eller anledning att göra det att ha enklare att haka på.
Skriver typ mitt tionde inlägg i en matchtråd innan matchen ens börjat. Hockeyabstinens och övertändning kallas det. 😉
Säger som Klabbe Ingesson: Kom igen nu för faaan!