Den här matchen känns som ett enda långt hån mot LHC-supportrarna:
- Matchen inleds med att hela SAAB Arena förväntas hylla kvällens motståndare för deras framgångar i CHL. Seriöst...?
- 0-1 efter en sällan skådad uppvisning av ren och pur uselhet i egen zon. Har vi verkligen glömt ALLT gällande defensiven igen?
- 2-2 efter att "världens bästa matchcoach" stoppar in lagets särklassigt sämsta formation i egen zon på tek i egen zon mot ett av SHL:s tekningsstarkaste lag. Mål i röven fem sekunder senare.
- 3-3 efter 12 sekunder av period två är att inte ta situationen på allvar och är en riktig snorlobb i ansiktet på oss supportrar.
- 3:e periodens enda mål, när vi ska mala ner skiten, görs av renknullarna. Ömkligt.
- GWG? Din Kuk...
Jag är grymt besviken, igen! Defensiven och därmed också backcoachen Magnus Hävelid ger oss inte chansen att vinna matchen. David Rautio ger oss inte chansen att vinna matchen. Den impotenta offensiven ger oss inte chansen att vinna matchen och "världens bästa matchcoach" Roger Melin ger oss inte chansen att vinna matchen. Seriöst, hur kan man så konsekvent matcha fel formationer i defensiva/offensiva tek? Tekning i egen zon; "Vi slänger in 11, 13 och 20!". Briljant. Tek i offensiv zon efter lång press som avslutas med Luleå-icing med ingen möjlighet att byta ut sina trötta spelare; "Nu jävlar ska 3, 18 och 25 få chansen att rocka!". Vill karln på riktigt inte vinna? Fullständigt värdelös som matchcoach! Återigen fick JVM-s bäste PP-back, Gustav Forsling, noll sekunder speltid i PP. Jag är djupt imponerad, Melin. På riktigt... Jag menar det verkligen! Jävligt bra jobbat...