bloodandashes wroteÄr det bekräftat att nordamerikanen kommer från spel i AHL?
Vore segt att ha letat igenom hela AHL och så visar det sig att spelaren lirat i Schweitz eller typ Finland :lol:
Låt grävandet börja!
http://corren.se/sport/lhc/nu-ar-lhc-nara-sina-nya-center-8238685.aspx
Emvall vill inte nämna några namn, men som Corren skrivit tidigare handlar det om en nordamerikansk center som hämtas från AHL. Tanken är att han ska ersätta poängkungen Jeff Taffe (som flyttar till Ryssland), men Emvall tonar ned snacket om stjärnvärvning.
Han säger:
– Det blir en riktigt bra spelare. Inget snack om det. Men vi vill ha ett jämnare lag och fördela målen på ett annat sätt. Jag räknar inte med att han ska göra 60 poäng som Taffe gjorde eller slåss i toppen av poängligan på samma sätt.
Jag gissar på Nic Dowd, både Jodan Weal och Nick Shore är yngre samt före i rangordningen i Kings organisation. Skulle någon av de två sistnämnda varit aktuell så hade Emvall knappast behövt tona ner förväntningarna om deras produktion, båda hade antagligen kunnat producerat siffror likt Taffes men också visat ett betydligt bättre försvarsspel. Två klasslirare!
Mike Richards har jag svårt att se skulle vara aktuell, sjukt hög lön senast och diverse skandaler i bagaget (även om han kanske inte dömts så hänger ryktet över honom).
Zach O'Brien kan spela center, men spelat forward under sin tid hos Monarchs. Detsamma gäller Andy Andreoff.
Varför jag tror det är någon från Manchester Monarchs står på förgående sida längst ner...
Lukkinen wrote@ Rob!, snyggt snokat 😉
Tack! 8)