Holös är en grymt bra back. Det går inte att förneka. Han spelar ett bra tvåvägsspel och har ett gott rykte med sig. Billins är ju inte alls lika beprövad, men lär vara billigare (?). Personligen tror jag att Billins blir bra, omställningen till stor is är svår för backar och han har ändå stundtals visat sig vara stabil. Om man nu var med i jakten på Holös antar jag att det finns pengar att tillgå och då borde man kunna signa en bra center.
Jag håller alla tummar och tår för att Rahimi och Junland inte bara helt plötsligt skickas iväg till Ryssland utan vidare, det skulle kännas riktigt jvla botten om man hade Holös på kroken och sedan släpper honom. Kan man gissa på att åtminstone Rahimi hade pågående diskussioner med klubb(ar) från NHL och att man därför var tvungna att vara redo för det värsta? Nu får KHL helt enkelt bara hålla tassarna borta och så kan Emwall fokusera på att signa en center värt namnet (i dubbel bemärkelse, jag vill ha en CENTER och inte en forward i mitten). Får man in det, någon av målvakterna tar ett ordentligt kliv och det klaffar i övrigt tror jag att det kan bli ett mycket trevligt år som vi har framför oss!
Någon som vet hur många SHL-lag som just nu söker en center till topp-6 förresten? Örebro, Saik, Brynäs, Malmö, Luleå oc inte minst LHC? Känns inte som de bästa förutsättningarna rent ekonomiskt...