Sjögren ut, Pajen in. Hoppas Emvall fick lite extra i kassan för det bytet.
Jag tycker inte det är en dålig värvning. Tror Pajen kommer vara jävligt nyttig och kanske även drar lite folk till SAAB Arena.
Att LHC letar efter en center till är ju en no-brainer, men att det ska till fyra nyförvärv till förstår jag inte.
1: En till center. Här hoppas jag man inte sparar på krut. Värva in Andy Miele, NU!
2: Poängstark vinge till andralinan. Se till att få Rakhshanis signatur, NU!
3: Defensiv back med "hårpåryggen". Här borde LHC vara smarta och titta efter en stabil back som kan bilda ett 3e backpar och som har en bra prislapp.
4: Vad är det för fjärde spelare man letar efter och vill få in? Man har redan fyllt upp med bredd i 3e/4e med Fogström, Sörensen och Lilja. Lägg där till att man har Freddan och Sebbe + Törnqvist och Blomberg. För min del får Emvall jättegärna ha ambitionen att plocka in 3 nya topp-6 spelare men jag ser hellre att man satsar på att få 2 riktigt bra spelare till topp-6 än 3 ganska bra.
Skulle vara jävligt intressant också att veta hur mkt sanning det ligger i ryktet att de spelare Emvall har på kroken just nu spelar om Calder.
Little - Pajen - Hardt
Rakhshani - Miele - ?
Lilja - Fogström - Sörensen
Sebbe - Freddan - Törnqvist