Nu är ju inget officiellt än.
Sjukt tråkigt att tappa Sjögren. Men med tanke på allt snack och hur bra han har varit kommer det inte som en bomb direkt. Jag tar för givet att det förlorade värdet av att ha Sjögren i laget kompenseras rejält, om det nu är KHL/Schweiz han ska till, vilket vi verkligen får hoppas.
Pajen är en supervärvning enligt mig! Skicklig defensivt, skicklig offensivt, hårt arbetande, mycket bra karaktär och lär vara en viktig röst i omklädningsrummet under hela säsongen - framförallt i slutspelet. Han börjar dock bli till åren, men hans 39 poäng på 43 matcher i Rapperswil förra säsongen ger ingen anledning att oroa sig för det. Nu måste det dock in en riktigt bra center till, två vassa forwards och minst en stabil back - beroende på vad som händer med Junland och Rahimi. Skulle vi få behålla båda räcker det med en hårig rygg back tycker jag. Båda är så pass bra och äter så mycket speltid att det inte behövs någon stjärnback som komplement med tanke på resterande backuppsättning. Skulle båda försvinna tycker jag att vi behöver värva tre riktigt bra backar för att täcka upp tappet av SHL:s förmodligen bästa backpar, om man nu inte lyckas hitta två stycken istidsätande backstjärnor av samma kaliber.
Högberg (Rautio)
Junland - Rahimi
Forsling - Anton Karlsson
Dahlström - Hårig rygg-back
Carlsson/Hansson
Little - Vakant - Hardt
Vakant - Pajen - Vakant
Lilja - Fogström - Sörensen
Sebbe - Andersson - Blomman
Törnqvist