Lite OT och lite kul på samma gång, båda spelare som jag nämnde här över i Kevin Porter och Andy Miele har vunnit det prestigefyllda priset Hobey Baker award en gång i tiden, dvs den bästa spelaren i College. De spelare som vinner det priset brukar oftast spås en lysande hockeykarriär och bli hyllade stjärnor i NHL. I år vann Jack Eichel t.ex, förre året vann Johnny Gaudreau som är kandidat till årets rookie i NHL iår. Andra spelare som vunnit det förr är t.ex LHC bekantingen Brendan Morrison eller varför inte nämna en spelare som Paul Kariya...
Av olika anledningar så har Porter och Miele båda hamnat utanför NHL, om LHC kunde få nån eller båda av dom vore det grymt. Porter har som sagt gått ned sig lite iår men Miele har varit outstanding, vann interna poängligan på 70 pinnar och tror han skulle vara en riktig stjärna på SHL nivå.
En tredje spelare som jag vill nämna i Grand Rapids är Mitch Callahan http://www.eliteprospects.com/player.php?player=36708" onclick="window.open(this.href);return false; , en riktig karaktär spelare som blev draftad av Detroit pga sin tuffhet och vilja att offra sig för laget (han täckte bl.a ett slagskott med munnen häromåret, förlorade 10 tänder https://www.youtube.com/watch?v=YIRaKPm2_QI" onclick="window.open(this.href);return false; ) och slänga handskarna när det behövs. Han har också utvecklats mycket i spelet också på senare år och jag tror om han inte hade gått ned på skada mot slutet av säsongen så hade han fått chansen i Detroit till slutspelet när öppning fanns, istället var det NHL legendaren Ray Ferraro's son, Landon som fick chansen och tog en ordinarie tröja till stanley cup slutspelet och har nog hoppat förbi Mitch och lär knipa en NHL tröja till nästa säsong före honom. Utgående kontrakt och lite för bra för att harva vidare i AHL, och kön till Detroit är lång och bred... Om han vore sugen på en tripp till europa skulle det absolut också vara en spelare jag skulle titta på, dock är han ju skadad nu så LHC staben lär ju inte se honom spela när de är där borta så tja, Kevin Porter är väl mest verklighetsförankrat. Får jag drömma så skulle jag plocka Callahan & Miele iaf 🙂 och nån av backarna Evans/Paetsch om nu Rahimi eller Junland är förlorad.
Där har ni en liten mini scout rapport från mig som sett en del av dessa spelare. Följer även jag AHL slutspelet nu när Detroit åkte ut snopet i NHL...