Tror inte Henrion är dyrare än vad Almtorp, Salle eller Sundh så den lönen borde vi kunna svälja. Samma borde gälla för Lilja. Fortsätter att tjata om Sweatt i Brynäs. Tycker han är riktigt grym och skulle komplettera en förstaline med Ficks och Taffe på ett utmärkt sätt.
Flicks-Taffe-Sweatt
Potential att dominera i SHL. Sweatt har ju en helt unik fart i sitt spel som gör att han, likt Little kan skapa något ur tillsynes ingenting. Han vinner i princip alla 50/50 lägen och är ett offensivt hot. Skulle han spela med Taffe tror jag vi kan se en 30+ målsäsong från en sån spelare.
Little-Sjögren-Vrana
Vrana stannar ett år till och stabiliserar sitt spel ytterligare på en högre nivå. Little och Sjögren behöver ju lixom inga kommentarer. Riktiga klasslirare. En lina som skulle kunna vara förstaline i de flesta andra lagen
Hardt-Lilja-Henrion
En tredjeline med en fysisk spelare, en allroundspelare som kan göra poäng samt en jänkare med ett galet bra skott (lite svagare över banan i övrigt från vad jag sett). Skottet Henrion har gör honom till ett extremt farligt vapen både i PP och 5-mot-5. Kommer ihåg Hyvönen i FBK som sköt som en häst. Han var rätt svag i spelet men hade det där skottet som gjorde honom till ett vapen varje gång han fick pucken.
Törnqvist-Freddan-Sebbe
Riktigt stabil 4e där man vet exakt vad man får. Blomqvist kan gå in här och spela oxå utan problem.
Sett att många vill ha hem VCR till nästa år. Håller med att han är intressent men jag skulle föredra Bristedt. Tycker han visade betydligt mer än VCR och har en rejäl uppsida jämfört med vad man fick se i J-VM. Verkar dessutom ha avstannat lite "over-there" och kanske vill komma hem igen? Ni som sett mycket J20. Vem av VCR och Bristedt anser ni vara det starkaste kortet?