Jag gillar Emvalls tänk än så länge när det kommer till lagbygget.
Om Sörensen är klar känns det som en spännande värvning.
Många vill ha in Welch men jag ser hellre att man värvar in en stabil defensiv back med erfarenhet som kan guida de lite yngre.
Forsling är en talang men är lite för valpig i sitt spel bör ha en trygg spelare vid sin sida.
Spelare som Welch lär kosta och de pengarna borde istället läggas på spets till andralinan.
Varför inte Alexander Bonsaksen? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17160" onclick="window.open(this.href);return false;
Att Rakhshani landar i LHC nästa år är väl inte någon högoddsare men mer då?
Om Emvall kan sno Nick Johnson också från Växjö skulle jag bli jävligt glad, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyvärr lär han väl säkert på en hel del bra bud från KHL eller mellaneuropa så...
Junland / Rahimi - Två lagslagsspelare (Ja, iaf i allas förutom Mårds ögon då haha)
Karlsson / Dahlström - Kommer bara utvecklas mer och mer och kunna äta mkt istid
Bonsaksen / Forsling - Stabil defensiv pjäs + ung talang
Carlsson
Little / Sjögren / Johnson - Sjögren och Johnson lär vara jävligt jobbiga att möta haha folk in på kassen och tryck in pucken!
Hardt / Hall / Rakhshani - Defensiv center med två jobbiga lite aviga vingar. Succe! 😃
Lilja / Fogström / Sörensen - Den här kedjan känns jävligt spännande. Men håller de i ett grisigt slutspel?
Törnqvist / Freddan / Sebbe - Checkingline? Inte så upphetsande men jävligt nyttiga?
Blomberg
Har inte stenkoll på löner, men tror inte detta lag skulle kosta LHC skjortan.
Folk kanske vill ha in mer spektakulära värvningar men frågan är vad LHC har råd med.
Tror inte att hockeysverige skulle hypea upp detta laget till att vinna SM-guld.
Men jag tycker det finns en bra balans i kedjorna och ett lag som kan växa.
Inga givna superstjärnor som är cementerade i förstalinan även om dom åker och fyller år i match 37 mot Karlskrona.
Ser hellre ett brett lag som slår underifrån än ett lag med en superkedja som floppar i slutspelet.
LHC bör nog fokusera mycket på att få till ett starkt träningsupplägg, bra spelsystem och en "100% eller inget-attityd" i laget än att värva lirare som vill ha en fet pengacheck och sen glida på en skridsko genom säsongen.