Mycket positivt från dagens PK.
Emvall verkar ha en tydlig vision om hur LHC ska ta klivet framåt.
Tycker också att det är skönt att slippa pratet om att LHC ska vara med och utveckla svenska hockey med allt runt i kring.
Bra med en tydlig kravbild och attityd i föreningen och laget, viktigt!
"Ska vi göra saker ska vi göra det till hundra procent. Det finns ingenting annat som är okej."
Också skönt att höra hur man ser på den gångna säsongen.
"Det var en hel del som var bra, men vi förlorade semifinalen mot Skellefteå som gjorde vissa saker betydligt bättre. Då kan vi inte vara nöjda."
Att Emvall inte är nöjd med att vi åkt ut mot SAIK i semin och inte ett knyst om att vi "gjort en fantastisk resa".
Nya tränarstaben kanske inte är den mest rutinerade och Tangnes är ett osäkert kort men jag ser positivt på att LHC vill ha en tränarstab som har ett framtidstänk.
Tre år på alla tränare känns också tryggt, man vill bygga långsiktigt med denna stab och inte någon quick-fix.
Spelarna då? Det bjöd ju inte på några bomber direkt men tycker att Emvalls line-up såg riktigt bra ut.
Backsidan kanske ser ung ut men både Dahlström och Karlsson tyckte jag tog stora kliv denna säsong och kommer kliva in i nästa med en riktigt bra försäsong där de byggt upp sig mer rent fysiskt och kommer kunna gå in med mer pondus och självförtroende på isen.
Enda frågetecknet jag kan tänka mig är att Carlsson matchas med Forsling. Här hade jag hellre sett att man värvade in en stabil defensiv pjäs som kunde täcka men LHC kanske inte har de pengarna att lägga utan räknar kallt med att Carlsson kommer kunna ta det defensiva ansvaret som krävs i ett tredje backpar. En fråga till er som såg PK:n, hur pratade Emvall om den vakanta backplatsen? På forwardsidan är jag nöjd om Emvall kan få in Hall och Rakhshani i andralinan. Vem som ska in där som tredjelänk får jag återkomma med 😉 men om inte Vrana tar plats i NHL och Caps tycker att han utvecklas bättre här än i AHL så vore ju en lina med dom tre inte helt fel! Om LHC har lite ont om pengar och Emvall är lite smart så värvar man in en spetsspelare till andralinan men täcker upp med exempelvis Blomberg i tredjelinan och väntar in hur det blir med Vrana. Blire det så att Vrana inte spelar här så får man titta på en sen värvning till tredjelinan och flytta ner Blomberg. Skulle Vrana vara aktuell för LHC och kommer spela här så kan man se vem av Vrana och spetsspelaren som lirar i andra eller tredje. Men jag skulle vara rätt nöjd om truppen såg ut så här när det drar igång.
Junland - Rahimi
Dahlström - Karlsson
Forsling - NY (Defensiv back som inte kostar skjortan)
G.Carlsson
Little - Sjögren - Hardt
Vrana - Hall - Rakshani
Lilja - Fogström - NY (Offensivt skicklig spelare med bra fart)
Sebbe - Freddan - Törnqvist
Blomberg