Det är sant. Men det är en svår balansgång för hur viktigt det än är att ha krigare i slutspelet så behövs också hög och jämn produktion under en lång grundserie. Med de fyra centrar som det spekuleras kring (Sjögren, Hall, Fogström, Andersson/Sebbe) så vill det till att ha vingar som är riktigt vassa offensivt och det är här jag är orolig om ryktena stämmer för det lär inte bli några supernamn som presenteras här (om Vrana och Mickan försvinner). Hoppas Emvall hittar några vingar med offensiv potential som inte slagit igenom än och därigenom inte är alltför dyra (som Lilja förhoppningsvis är ett exempel på) och inte behöver panikvärva ett par svindyra slovaker mitt i säsongen för att vi inte gör några mål.
EDIT som någon skrev är det såklart inte garanterat att Hall är helt bortkommen offensivt. Har man hamnat i ett fack i NHL är det svårt att ta sig ur, oavsett vad man har för potential, men det finns många exempel på spelare som varit duktiga offensivt, fått en roll i många år som defensiv kraft i NHL och sen inte haft samma offensiva förmåga när man vänder hem och får en offensivare roll igen. Storhonken, Andreas Karlsson, Fredrik Sjöström etc. Inte helt lätt att plötsligt gå från 5 min/match i en defensiv fjärdekedja till att förväntas spela 20 min/match och i alla spelformer, oavsett om man har 600 NHL-matcher på CV:t