Kapten Duck wroteMicken har ju dock redan testat KHL och alperna. Jag vill tro att han kan tänka sig en framtid här.
Ang. Ryno så har man hört rätt mycket gnäll om honom från Starfans. För att citera från Flashbacks sillytråd så är tongångarna typ han är landslagsmässig på topp och sämre än damerna vid lägstanivå där han spelar allt som oftast sämre än damerna. Bättre låta Crap of hockey och HIV trissa upp priset så hittar vi någon med en jämnare nivå.
Vill tro det också, om man ska jämföra med Kolarik då så var ju Chad några år yngre + hade enbart spelat i AHL innan han kom till oss. Förståeligt då att de pengarna där och ett nytt äventyr lockar, precis som för Taffe... Micflikier är som sagt ett par år äldre än Kolarik, testat på en sväng både i KHL och NLA så för mig känns det mer verklighetstroget att han faktiskt vill vara här ett tag. Sen även om vi här inte kan erbjuda så mycket pengar som på annat håll i europa, så är ju fortfarande lönen i SHL bra mycket bättre än i AHL som jag antar lite isf skulle vara alternativet att åka och spela i en "trygg miljö".
Angående Ryno så är jag mycket medveten om hans dalar och hans väldigt ojämna karriär, har följt honom under merparten av hans karriär då han var ett högt aktat Detroit prospect en gång i tiden. Min magkänsla säger iaf att i rätt miljö med kontinuitet (killen har bytt klubbar varje år i princip innan han kom till Leksand, 12 klubb byten på 8 år!) och då som först började visa det där som Detroit såg när de draftade honom) & slippa pressen att vara "C" så skulle han kunna vara en oerhört nyttig tillgång, en klassisk "latebloomer" likt Calle Söderberg och Johan Franzèn. Killen är fortfarande i bra ålder, 28, har en enorm storlek (196 cm + nära 100 pannor) ihop med känsliga handleder och ett riktigt bra skott. Han har verktygen och rent "mallmässigt" en sådan center jag vill ha hit till klubben, en som påminner lite om Sjögren helt enkelt. Stor och rejäl som även kan lägga mackor och producera offensivt. Det som oroar är väl isf det någon annan skrev här om diskbrock, vilket såklart inte lovar gott... Samtidigt så har han spelat 50+ matcher i princip varje säsong senaste åren så skulle väl inte stämpla honom som en "glaslirare" som går sönder hela tiden...?
https://www.youtube.com/watch?v=Xatr0hPeC_U" onclick="window.open(this.href);return false;