@[raderad]
Bli du mörkrädd. Hmm.. På vilket sätt är det bakåtsträveri att diskutera dessa spelare. Menar du att LHC ska ha någon policy mot värvning av spelare över 35, eller 32, 30 kanske? Ska vi sparka Junland när han fyller 33 och är bättre än någonsin? Menar du att vi likt Roger Rönnbär ska fylla varenda femma med junisar?
Både Huselius och Pajen har/har haft fantastiska karriärer och framförallt är båda dessa herrar riktiga vinnarskallar. När resten av laget gymmat klart så gymmar de lite till, när resten av laget kämpar så kämpar de lite till. Det är den typen av hockeyspelare jag vill ha hit. En comebacksugen Huselius som ska ha läkt sina skador och vara bättre tränad än på flera år skulle kunna bli årets värvning, trots hans 36 åriga ålder. Båda har en så hög bevisad kapacitet att 35-36 års ålder inte behöver betyda något. Med det sagt så måste statusen och inställningen på dessa spelare självklart vara tydlig. Inga glidar-Taffes till det här laget tack. Ditt resonemang att utesluta riktigt kvalificerade spelare bara för att de uppnått en viss ålder förstår jag mig inte på.
Jag vill definitivt inte ha några trötta gubbar. Men inga trötta 22-åringar, eller några trötta 27-åringar som bara vill till KHL heller för den delen. Till nästa år verkar det som vi kommer få bättre struktur i kedjorna. Billiga egna spelare får börja lägst ner i hierakin och göra allt vad de kan för att kriga sig uppåt. Mer pengar till spets i de högre kedjorna. Jag hoppas att LHC riktar in sig på att värva slutspelskrigare - Inte grundseriepoängkungar som sedan faller bort helt. Och i nedanstående tredjekedja får vi en riktigt lämplig snittålder på 28 år, om det är där fokus ska ligga 😉
Huselius - Sebbe - Vrana