Håller med, märkligt att de ej lär sig. Vad gäller krav så kan man absolut ha krav och samtidigt stötta. Och stötta kan man ju göra även om man har krav på dem. Mina krav och tankar uttrycker jag nog bäst genom det här forumet. där vi har en VD som faktiskt är inne och läser och kommunicerar tätt med "de inbitna". Men det krävs mer än en 5:e plats i en förbannat tight serie för att jag skall sluta gå på hemmamatcher. Framförallt när större delen av regionen slutat gå på hockey i år..
Att det svajiga spelet och insatserna senaste säsongerna är en av anledningarna till att man tappat publik är säkert ett faktum. Dock har det faktumet redan drabbat Cluben i form av tappet i år. Det är många miljoner som måste tas igen på något sätt, och där ser jag inte det rimliga i att strunta i att gå på matcher för att de spelar värdelöst mot MoDo (och Växjö) i år när de som nämnt presterar desto bättre mot HV, SAIK etc.
Nu tror jag dock inte att blood skulle sluta gå på matcher, var nog i affekt 8) . Själv höll jag mig borta från matchtråden för att jag hade skrivit fingertopparna av mig. Är ruggigt besviken på insatserna mot MoDo. Förstår inte hur direktiven kring skotten kan bli så skeva. Att man som tränare inte lyckas bryta idéerna om att bara slänga in pucken på mål ifrån kassa lägen och söka tek. Att man inte kan bryta de mönstren, så här långt in i säsongen, är för mig en gåta. Är dock nästan mer besviken på att vi har gett Växjö en satans massa extrapoäng och framförallt ett gäng mål till +/- som förmodligen kommer bli avgörande inför placeringarna i slutspelet. Att vi tar oss till slutspel är jag övertygad om. Tycker att vi i år har en bra blandning av lirare i laget som har sina tydliga roller. Hoppas bara att laget och tränarna förvaltar materialet sista matcherna nu och verkligen ger allt för att få ett bra utgångsläge!
För övrigt riktigt bra med 2 för 1 mot Luleå. Bra läge att släpa med polarna/sambon/syskonen som inte går på hockey så ofta! Önskar att vi hade lite lokalpatriotism på corren som kunde förmedla den satsningen vidare med, liksom WL's satsningar mot t.ex. DIF!