Håller med fullständigt angående Nylander, vilken mega diva, blir äcklad varje gång jag bara ser hans ansikte på tv med sin löjliga översittar uppsyn... Tugget i tvn inför tredje perioden mot Ryssland när SVT undrade hur LAGET skulle vända detta och gå till final och hur William tänkt göra för att bidra... Svaret "ja alltså ehh... Jag vill vara ute på isen hela tiden för jag vill göra mål såatteeee.... Okej, hejdå" och gick iväg... Inget alls snack om hur LAGET ska vinna eller i stil med "spelar ingen roll vem som gör mål bara vi vinner". Så otroligt uppenbart att han satte sig själv före laget i de "största matcherna" i jvm som spelades i Toronto, allt för att synas så mycket som möjligt och få "sin statistik" och förhöja chansen till NHL, pinsamt.
På tal om divigt beteende och översittare så måste jag säga en sak som förvånade mig stort nyligen... Satt och snackade med en insatt (har gett mig bra inside info innan då hon känner flera i laget) tjejkompis allmänt om LHC nyligen och Forsling kom på tal... Hon rynkade lite på näsan när jag berättade hur uppspelt man var över den sortens talang kommit in i laget. Detta behöver väl inte betyda så jättemycket för nuet men hon berättade iaf att hennes brorsa hade gått i samma klass under en längre tid med honom under skolåren och berättade att Gustav var en rejäl översittare som mobbade honom och många andra i många års tid (oklart om det var högstadiet eller hockeyskolan, fick känslan av att det inte var allt för länge sedan iaf), synen som målades upp där var kring en rejäl douchebag alltså som visade noll respekt och överseende för någon annan än sig självt, en person som njuter av att trycka ned andra... Lite skumt att höra för inte den synen man har av honom. Man kan ju hoppas att det är något beteende han växt ifrån, lät som en sådan människa som inte fungerar i längden i en grupp och kan vara en riktig cancer i ett omklädningsrum. Aja, inte menat att "snacka skit" men något jag reagerade på iaf som jag hörde från en som alltid gett mig korrekt information innan kring saker som man som "allmänt LHC fan" inte har så stor insyn kring.