För en gångs skull håller till och med jag med om att vi har otur. Annars är det inte en faktor som fungerar som ursäkt i min bok. Den devalveras dock något av att det inte var så länge sen det såg likadant ut i Ö-vik. Och det ger vid handen att man inte enbart kan blanda bort det som otur. För dåliga skott, skott i fel lägen etc måste också in i ekvationen.
Jag tyckte det var svårt att se om det var handsken som smällde in pucken. Men om det var det så är det ju självfallet skandal, och både domaren och de som granskar videon ska ha sparken. Vi kan inte ha en massa lallare som inte klarar sitt jobb. Det är för mycket klåpare och amatörer i den här ligan anyway.
Eftersom vi då, givet att resonemanget ovan håller, inte släpper in något mål så borde man kanske inte klaga på försvarsspelet. Men. Jag antar att ni som sett matchen ändå inser att vi fortfarande har sjukt stora problem i egen zon. Gång efter gång ger vi bort pucken trots kontroll och gott om tid. Mot ett bättre lag än Brynäs hade vi släppt in en hel skrälldus med mål.