Jag har en bild av att LHC har gått igenom sina priser ordentligt och landat i att nuvarande läge trots allt är bäst. Förra året läste jag uttalanden om att LHC hade billigast biljetter i SHL och att man jobbade aktivt med säljarbetet och tillämpade dynamisk prissättning osv. Allt efter en "kurs" i biljettförsäljning som man gått i USA(man frågade helt enkelt tunt i NHL hur de jobbade). Någon annan som kommer ihåg att man läst detta?
Hur som helst, resultatet av arbetet blev att man slutade 2:a i publikligan med 6700 pers och minus 4,4 mille på banken. Ett fiasko, kort sagt.
När Mike kommenterade sin avgång i Corren nyligen så berörde han också ämnet. Något i stil med "Jag vet att det ser alarmerande ut men man ska komma ihåg att det har priser att göra också, inte bara antal åskådare."
Att det inte kommer fler än 5900 i en sexpoängsmatch mot dif en lördagkväll när WL satsar är ett kraftigt underbetyg till linköpingspubliken, men kanske att det i slutändan är mer lönsamt än att det kommer 6900 till billigare priser? Pengar är naturligtvis inte alls men vi kan inte gå back 4 millar varje år för att det är härligt med mycket folk i arenan.
Sen tror jag, med facit i hand, att ett år med SHL:s billigaste biljetter kan ha varit dubbelt skadligt då många hann vänja sig vid priserna och nu uppfattar dem som dyrare än om de aldrig skulle ha sänkt.