Drar igång matchtråden redan nu ifall någon sitter inne på något trevligt (eller otrevligt) att skriva.
Den här matchen måste bara vinnas. Något annat finns inte! Räknar man poäng tagna på bortaplan så är Leksand sämst i serien. Alltså sämre än oss. LHC är riktigt starka i Saaben och har tagit 27 poäng på hemmaplan. Alltså 9 trepoängare på 12 matcher. Det är mycket bra!
Det enda som talar för en Leksand-seger på onsdag skulle kunna vara just det, eller precis just det (nåja), eller något helt annat för den delen.
Med tanke på ovanstående så är det egentligen inte här LHC har sin stora utmaning. Vi möter seriens sämsta bortalag i Saaben. Det SKA innebära tre poäng. Även om laget inte ska lägga fokus för långt fram så tycker jag gott att vi kan göra det. Problemet den här säsongen har aldrig varit att göra en eller två bra hemmamatcher i rad. Det har grabbarna lyckats med hela säsongen. Problemet har varit att när segersviten sedan ska förlängas på bortais verkar detta vara någon form av omöjlighet. Så får det inte gå till. Därför tycker jag att huvudfokuset, i alla fall för mig, hamnar på fredagens match. För på onsdag vinner vi. Det är jag övertygad om.
LHC - Leksand , Här måste det bli 3 poäng
FBK - LHC, Vi möter ännu ett bottenlag på bortaplan och här ligger utmaningen. Se fan till att vinn den här!!!
LHC - DIF, Back to back-match där White Lions storsatsar och det kommer garanterat bli ett jävla drag. Här vinner vi.
Skulle det bli som jag hoppas har vi fyra raka trepoängare och ett väldigt trevligt läge i tabellen. Blir det motsatsen är vi nere och slåss för att undvika kvalplats. Jävligt trevlig hockeyvecka. Löning imorgon vilken brukar innebära mer folk på matcherna. Leksand på onsdag och storsatsning mot DIF på lördag borde kunna innebära en hel del publik denna vecka. Det här ska bli skoj!