Denna förlust är i min mening ingenting att brusa upp över utan jag anser helt enkelt att Ullmark tog 3 poäng. Det går att diskutera effektivitet hit och dit men jag tycker LHC skapade mängder med målchanser som i vanliga fall ger utdelning. Jag ser det mer som att Ullmark stod på huvudet än att LHC gjorde honom bra.
Herrejösses-moment-1 - vi må ha problem med att locka publik till SA men att se och (inte) höra stämningen i fjällräven som är så knäpptyst att styrelseordföranden i sin bedrövelse väljer att gå till speakerbåset och vädja till publiken att väsnas mer är sorgligt.
Herrejösses-moment-2 - efter att de visade reprisen på Tastes mål kanske 20 gånger är det helt jävla obegripligt att det döms bort pga spelare i målgården. Visst, Mickens klubba är där, även om jag tycker det ser ut som att kontakt med Ullmark sker samtidigt som pucken passerar honom så det påverkar inte hans chans att rädda men att skylla på spelare i målgården gör mig fan tokig.
Till slut vill jag bara säga att Vrana inte är i närheten av att nå upp till de förväntningarna jag hade på honom inför den här säsongen. Han gjorde en del bra saker idag men fan va lätt det är att plocka bort honom. Jag trodde verkligen att han skulle komma in med lite mer tyngd i år.