Jag måste bara credda Junland. Har inte varit ett dugg positiv till honom efter FBK-affären. Dels på känslomässiga grunder, men också för att jag inte tycker att han varit vidare bra. Men nu... Både inställningsmässigt och hockeymässigt så framstår han mer och mer som en härförare och värdig arvtagare till Mange. Bara 27 år dessutom med mycket hockey kvar i sig. Kul!
Mange ja... Petad för första gången sen han återkom till Cluben. På returen utan tvekan. Jag tycker dock inte man ska underskatta betydelsen av en spelare som Mange när det börjar dra ihop sig framåt vårkanten. Tvivlar man på rutinens betydelse i slutspelet så kan man ju fundera på Frölundas sorti mot oss i våras.
Efter gårdagens match så är det plusbetyg till alla. Rautio är utan tvekan etta just nu. Inga spektakulära räddningar, men väldigt stabilt. Granak kommer att bli bra. Jag tycker dessutom Hardt gör sin bästa match i LHC. Rahimi är bra. Och så är jag glad för att Sebbe får stå i rampljuset. Han får sällan rubriker, men är fan så viktig för det här laget.