Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag värvningen av Brashear. Mycket p.g.a. att Foppa är en sån jävla kung och auktoritet att han skickar ett statement till DN att "om ni inte vill ta krafttag mot alla tjuvsmällar så får vi göra det själva" utan att någon vågar säga ifrån, iaf inte offentligt. Nu tror jag inte att Brashear kommer slåss om inte nöden absolut kräver det, dvs om typ idioten Anton Hedman sänker Nylander, Kempe, Possler eller nån annan bärande junis med en feg huvudtackling. Men det är ett jävla PR-trick som kommer gå hem och även om det är synd att en sån avdankad klumpeduns ska ta speltid från t ex en lovande svensk junior och att det kanske inte är det moraliskt riktiga att visa upp för svenska hockeykids så är det en katalysator till att få till en förändring på det här sjuka systemet där en spelare som använder ord kan få lika långa avstängningar som en spelare som medvetet kan skada en annan spelare for life (Tollefsen kontra Forsberg är ett lysande exempel).
Det är kanske inte är rätt väg att gå för utvecklingen av svensk hockey och att få till ett renare spel, men fan så underhållande det kommer bli 😃. Ser redan fram emot att se Jämtin kaxa upp sig, slänga en blick mot Brashear för att sedan glida undan med svansen mellan benen, eller ännu hellre att nån vågar gå i clinch med honom. Undrar bara vem det skulle kunna vara? Hedman? V.Mårtensson?