Franckie Burns wroteFör mig faller ansvaret i följande ordning:
- Spelaren (Jävla Mange tuffa till dig innan jag sätter dig i en rullator och låser in dig i fikarummet)
- Tränarna (För helvete Melin, hur fan kan du spela vårt yngsta och sämsta backpar med fjärdekedjan mot motståndarnas toppkedja - på hemmaplan? Avgå!)
- Sportsliga ledningen (Emvall din mysiga halvmesyr, ser du inte att det behövs en toppback NU och att Melin inte kan coacha? Gör något!!)
- Styrelsen (Byt ut den sportsliga ledningen! De presterar inte.)
Rimlig och bra ordning som jag står fullt bakom, framförallt känslorna bakom det! 😃 "och att Melin inte kan coacha? Gör något!!" Där har vi ju varit ett par ggr.. Kan inte klandra Emvall för den uppkomna situationen egentligen utan det här är ju något som tidigare herre tillsammans med Helber ligger bakom. Historien upprepar sig även och det är väl kanske det som är mest störande. Sen är det ju så att i det här lagbygget så har ju även Melin och Hävelid varit tilltänkta från start och där känner väl iallafall inte jag att jag har något jättestort förtroende för någon av dem sedan senaste säsongernas resultat. Visst, slutspel är skitbra men när det kommer till kritan så har man ändå inte gett laget rätt förutsättningar att ta sig långt där när man hamnar så pass långt ner i tabellen som man gör. Och när Melin t.ex. i media säger att han inte vet hur han skall motivera spelarna, ja då tycker jag nog att det är ett hål i lagbygget när man väljer att satsa på så pass många oprövade killar, på den här nivån, med en tränare som inte vet hur han skall motivera sina spelare. Har man en okarismatisk, passionslös och tafatt huvudtränare med tillhörande assistent så kanske det hade behövts en till rutinerad pjäs där bak. Bara en fundering.
Vad gäller sportchefsrollen så nja, nu har jag alldeles för dålig koll på marknaden och därför sökte jag inte heller rollen som sportchef 8) men jag hade nog ändå, som jag varit inne på, försökt bantat bort en eller två av herrarna Sundh/McDonell/Salle (svårt när Salle var under rehab, jag vet) och satsat på att redan innan start få in en till back. Behövde inte nödvändigtvis varit någon svindyr superklassback som försatt oss i en djup ekonomisk kris. Bara någon som kan bidra med en jämn stabil insats match efter match, någon som man visste att det här får man ut av den här killen (han behöver vi inte försöka motivera och det är bra för det har vi bevisat att vi inte kan), han har inte allt för stora toppar men inte heller allt för djupa dalar. Och då självklart med ett defensivt fokus. Just nu känns det som att man räknat med att skador inte skall kunna uppstå på backsidan. Självklart skall man prova sig fram med t.ex. Dahlström och Karlsson men just det iskalla tänket att övriga fyra som bidrar med rutin inte kommer åka på någon skada, och att rutin för den delen inte verkar ha varit en viktig faktor det motsätter jag mig starkt. Och diskussionerna som rullat i sillytråden kring den kommande defensiven som de flesta har satt ett frågetecken kring var ju igång även när Hultström och Pettersson var tilltänkta i laget. Även då saknade iallafall jag en jämn pjäs. Åter igen, ingen superklassback utan bara nån som levererar på en jämn nivå och som kan vara en stöttepelare bredvid de unga talangerna, en Fredrik Andersson-typ från HA hade varit nått. Och även för att upprätthålla konkurrensen om de sista backplatserna. Men om marknaden var tunn och det inte fanns någon där ute, ja då har de gjort det bästa av situationen från ledningens håll med följden att jag kniper truten för stunden!
Sen har de gjort mkt bra också, bra ersättare till Arla/Hjalle, bra med ett mer "breddtänk" över top 2/top 3 och bra med en till center, oavsett skador eller ej. Men åter igen, vi var många som lyfte ett varningens finger kring lagets bakre del. Nu består en defensiv i mer än bara två backar framför en målvakt, men förutsättningarna kring tränarna hoppas jag verkligen inte har varit något som har gått förbi ledningen, då har de djupa bekymmer med dålig självinsikt, och därför borde man därefter ha stärkt upp redan från start med en till back som bidrar med rutin åt grabbarna påväg upp! Det spelar ingen roll om det går bra för några av dem just nu. En säsong är längre än 10-15 matcher och spelet blir ett helt annat ju närmre vi kommer slutspelet och framförallt i själva slutspelet. Där kan man inte blunda för att rutin är något som är viktigt och att skador/avstängningar kan uppstå under resans gång! Lägg därtill landslagsturneringarna för juniorerna. Vi ska egentligen vara jävligt glada över att det har gått som det har gått för Dahlström under några matcher och att bara Forsling är uttagen i första truppen!
Det märks att jag har tenta imorn. Lägger alldeles för många rader här istället för i böckerna, haha. Dock skönt att blåsa ur hjärnan lite :lol: Jag förstår ditt resonemang och jag hoppas att mitt har framgått i någon av alla rader :wink: over and out!