Nu har jag dämpat mig lite., LHC gör ännu en, i mångt och mycket, bra match Skillnaden mot förra matchen var att det skapades fler riktigt heta lägen och att det fanns folk framför mål. Dessutom blev det ju 4 baljor också! Taffe var fantastisk, Junland (!) var ännu bättre, Freddan och Anton gör en kanonmatch, Hardt håller en jämn hög nivå - Flix och Little likaså. Jag tycker att det slog väl ut med förändringarna i kedjorna. Dels för defensiven och dels för att lirarna behöver en puckvinnartyp offensivt. Finns oändligt med bra exempel men ni känner igen:
Weinhandl - Mårtensson - Musse
Arla - Sjögga - Hjalle
Helber - Uffe - Ragge Karlsson.. Osv osv
Men fan.. Alla dessa misstag bakåt. Ibland är det bra att bara lägga sarg ut. Gör det. Det är värt en icing.
Mange, Forsling och Dahlström verkar ha ägg i fickorna. Ta ur äggen! Speciellt Dahström som väger mer än Rahimi, det kan man inte tro.
Melin.. Hmm. Man blir bara trött. Nämn en mer oengagerad tränare så är jag imponerad. Vi får se hur det blir med det.. Hemlin är borta och snart Mike också. Det måste vara Rogers ansvar att det ser ut som det gör. Det verkar det dock inte som han tycker själv.
Som några har påpekat så finns det ändå anledning att tro på en ljusare framtid. Spelet har trots allt blivit bättre sista matcherna, trots förlusterna.
- Sjögren och Karlsson - Två defensivt starka centrar snart tillbaka i spel
- Superback och Matheson - Stjärnback och mr No Misstakes snart i vårt lag
Önskan:
- Sparka Melin och Hävelid, plocka upp Monthen
- Låna ut Dahlström till Allsvenskan
Med allt detta kan det bli fantastisk. Men bara med spelarna som snart kommer in kan det bli rätt bra om de får till det lite grann defensivt, faktiskt. Jag ser fortfarande positivt på det här. Men det är fan dags att skärpa till sig nu!