Det är mycket klagomål på Melin nu. Mycket håller jag med om, den märkliga matchningen i PP, bristen på engagemang. Men som köttet är inne på, det har i princip sett ut såhär sen Janne lämnade. Hur många gånger sen dess, på alla dessa år har man hört att laget inte varit där, vaknat för sent, slarvat etc? Ett hundratal kanske? Det är nåt annat som är fel i föreningen som helhet. Nånstans har det spridit sig en inställning om att det är ok med en låg arbetsmoral. Det är ok att inte göra sitt bästa. Jag undrar hur det ser ut hos personalen i den övriga organisationen? Är det lika låg arbetsmoral där? Är det okej att inte dyka upp på jobbet när det känns lite tungt? Det här är ett problem vars rotorsaker bör sökas mycket högre upp än bara hos tränaren. Det landar helt enkelt hos Mike. Hur har han påverkat kulturen inom föreningen?
Jag har hört det viskas att det kommer krävas mycket mycket mer besparingar än det som varit och att ekonomin ser betydligt sämre ut än vad det tidigare framställts. Om det nu stämmer, är det då ett tecken på hela organisationens problem att han nu lämnar? När det blir tufft och svårt, ger man upp och lämnar båten?
Usch jag blir så förvannad när saker ser ut som det gjorde igår. Hur kan de styrande ens vara det minsta förvånade över den minskade publiken? När laget själva, match efter match, säger att de inte var motiverade att göra sitt jobb på isen. Hur kan man ens i sin vildaste fantasi tro att nån annan då vill betala för att komma och se sånt? Sen går det att hitta tusen andra undanflykter och förklaringar på publiktappet som östgötaderby, kvalfotboll, tv-tittande. Men faktum är att skulle spelarna inte ha problem att motivera sig att göra sitt jobb i flertalet av hemmamatcher, skulle det vara fan så mycket mer intressant att titta på.