Skador i LHC:
Mange Johansson
Mark Matheson
Jacob Micflikier
Mattias Sjögren
Inga medelmåttor på skadebänken direkt =/ Med Högberg i kassen hoppas och tror jag att LHC gör en riktig laginsats och vinner mot Modo ändå. Tips: 4-2. Enligt Corren kastar man om i formationerna. Man skapar en jänkarförstalina och skickar ner Vrana i fjärde. Hansson och Åkerman kommer även upp från J-laget. Spännande att se hur dessa killar klarar sig i SHL. Nordén spelar med AIK idag men är tillbaka med laget imorgon om jag har förstått det rätt. Det borde ge oss följande:
Högberg (Rautio) - Ja, Högberg borde stå. Han är bättre, mer lovande, vinner fler matcher och fick vila sist.
Junland, Rahimi, Dahlström, Forsling, Karlsson, Åkerman, Hansson
Kolääärik - Taste - Litell
Salle - Almtorp - Hardt
Sundh - Karlsson - McDonell
Törnqvist/Nordén - Andersson - Vrana
Skitspännande att se juniorerna i backuppsättningen! Dahlström får skärpa sig i det fysiska spelet. Han väger ju mer än Rahimi. Jag vill ha en Litell Taste av vad Koläärik kan imorgon! Jävligt tunga och jobbiga andra- och tredjekedjor. Vrana får väl helt enkelt visa att han inte ska spela i fjärdelinan även om det verkar som en mer temporär lösning nu när det är mycket skador. Det handlar nog mer om att Rogga inte vill rucka på de övriga två kedjorna än att "peta ner" Vrana till fjärde. Tur det! Tänkte det värsta förut!