Luleås tränare Fagervall sa något i stil med "vi tar vissa saker i spelet för givet och det är bland det farligaste man kan göra som hockeyspelare". Värt för Melin att påminna grabbarna om också kanske? Nu har vi två raka nollor och bra försvarsspel men det känns fortfarande lite skört mentalt och det gäller, som alfie påpekar, att vi inte faller in i gamla synder igen. Koncentrationen måste vara på topp hela tiden.
Rautio är nog den bästa målvakten vi haft i Cluben sen Norrena -06. Det säger kanske mer om de målvakter vi haft i LHC sen dess, men också lite om Rautios nivå. Jag tycker att det är förbannat skönt att slippa en simmande och flaxande målvakt som visserligen kan ta de där omöjliga skotten och få beröm av Cmore för sina "old school slidningar" men också ger bort en massa mål i tid och otid. De nollorna vi sett nu är ju på inget sätt spektakulära men personligen tycker jag att de nollorna är bland de skönaste. Kontrollerat.
LHC:s målvakter sen Norrena -06: Chechmanek, Stana, Fransson, Daniel Henriksson, Mika Noronen, Norrena(igen), Engstrand, Andersson, Tarkki, Högberg.
Jag är ett stort fan av Högberg och hoppas fortfarande att han ska bli en Frederik Andersen-typ med sin storlek och spelstil men Rautio förtjänar beröm för sitt lugna och följsamma spel. Han släpper in en del skott över axlarna och längs med stolparna då han av fysiologiska skäl inte täcker lika bra som Högberg men jag tycker mig se ett lugn hos backarna när han står som jag inte riktigt ser med Högberg än.
Kul med en stabilare målvaktssituation i Cluben i alla fall. Det är man sannerligen inte bortskämd med(Börjar bli länge sen Conny Gyllander och Micke Sandberg förgyllde isen i Stångebro)! 😃