Fy fan så deprimerande.
4290 pers på läktarna. Fyratusentvåhundranittio. Bottenrekord med nästan 1000 pers!
Det svider också att LHC är så underlägsna på hemmaplan. Växjö är så tydligt bättre. LHC har inte en jävla chans.
Rautio hade överraskat positivt på mig innan. Idag undrar jag om det var Engstrand i målet?
Sen är backarna bra, både på pappret och om man kollar på de enskilt, men varför fungerar inte försvarsspelet?
Ikväll känner jag mig så sjukt jävla uppgiven. Man pumpar upp sig själv, inbillar sig att luckorna som felade förra säsongen är igentäppta, att spelare ska ta kliv framåt etc. Och så sitter man här, redan efter 5 omgångar och känner att SM-guld är fullständigt orealistiskt eftersom vi, trots närapå fullt lag och hemmaplan, är totalt uddlösa och utspelade. Mycket kan hända såklart, men med de coacherna vi har vågar jag inte tro att det kommer göra det. Nästa match kommer Kolarik vara kvar med Taffe och Flix, Hultström och Karlsson kommer bilda fjärde backpar och matchas när fjärdekedjan är inne och Melin kommer trött stå i första periodpausen när vi ligger under med 0-3 och svamla någonting om att "vi inte är vakna" och "de får skapa chanser lite väl lätt"..... 😐