Håller med. Det här känns som en typisk serielunksmatch. Ska man vara ett topplag den här säsongen så måste det levereras gedigna insatser, matcher efter match. Visst att det kommer att komma något bottennapp här och där, det gör det för alla lag. Generellt ska det dock vara gedigna, helhjärtade insatser där det är tempot och slitet som avgör om det blir segrar eller inte.
Det går med andra ord inte att åka omkring lite halvlojt och vänta på att Taffe och Kolarik ska blixtra till i något möjligt PP. Krig från början till slut vill jag se. Med intensivt grundspel sätter sig ofta finurligheterna bättre också. First things first!
- Vem ska stå idag? Rautio var kanonbra senast men jag kan tycka att det var Högbergs tur redan förra matchen. Nu är jag kluven..
- Hultström får skärpa sig i närkampsspelet. Det finns killar i laget som är 3-4 år yngre och hanterar det mycket bättre.
- Kul att Almtorp är tillbaka. Halv pung men helt självförtroende. Almtorp trivs just nu!
- Eftersom de kedjeformationerna såg intressanta ut senast förutsätter jag att man rullar på likadant ikväll
- Vi har 6 st bra backar. Ska man lufta Hultström, eller kanske till och med både Hultström och Karlsson, så blir vi svagare.
Hur ser det ut i J-laget? Vi har någon mer Forsling på lur? Vad det egentligen handlar om är att på något sätt fixa fram en back som är bättre än Hultström och Karlsson. Finns denne i J-laget så är det gratis..
Hur som helst tror jag på seger idag med 4-2. Taffe gör 1+2 och Oscar Sundh gör sitt andra mål denna säsong med riktig Petter Hansson-finess (fotbollsspelaren).